Oppdateringzzz

Soooo, jeg har ikke skrevet noe på en stund, har jeg vel? Nuvel, jeg skriver nå!

Siden sist.. Hm. Siste innlegg var vel på torsdag, og hva gjorde jeg på fredag? Jeg leste ihvertfall om vikinger og deres skriftmål og hva de dreiv med for å havne i norskboka! Det var.. vel, komplisert. Eddadikt og runer og Snorre og skjulte meninger og underdrivelser og kjærlighet. De vikingene hadde det gøy, dere!  På lørdag og søndag gjorde jeg ikke noe som hadde med skole å gjøre, for på lørdag kom det folk, og folk drakk, og folk hadde det hyggelig, og på søndag så jeg på film og drakk vann og prøvde å kjenne åssen det var å leve igjen.

I dag hentet jeg bøkene igjen, og satte igang med sosialkunnskap. Jeg fikk gjort ferdig lesing om ekteskap og samliv, og om eldre og pensjon og sånt, også gjorde jeg jaggu alle oppgavene sånn at jeg fikk sendt inn innsendingen. Etter det tura jeg på butikken med pappa, og da jeg kom hjem spiste jeg litt, også fant jeg fram norskboka. Så nå har jeg lest ferdig om middelalderen og hvordan den påvirket språk og litteratur, så da kan jeg begynne rett på renessansen i morgen.

Det er forresten 1. februar i dag, og det setter ting litt i perspektiv. Jeg fikk bøkene 15. januar, rett før jeg skulle dra for å jobbe på utstilling hele helga. Det ble ikke noe lesing den helga, så jeg fikk ikke begynt  å lese før 17. januar, knappe to uker siden. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, jeg mister litt tidssansen når jeg studerer, men jeg skjønte ikke helt hvor bortreist jeg ble før jeg fikk månedesrapporten fra NKI. På disse to ukene har jeg gjort ferdig, og levert, de første enhetene i norsk, historie, sosialkunnskap og kroppsøving. Jeg håper jeg klarer å fortsette sånn, for da blir det ikke så vanskelig å bli ferdig til sommeren/høsten!

Jeg fikk bestilt ordbøker til norsken i dag også, så da håper jeg de kommer i løpet av uka, eller i begynnelsen av neste uke. Da kan jeg begynne på nynorsk. Søkte litt på finn.no, og fant en som skulle selge en sånn kalkulator jeg trenger, til en helt ok pris, så fikk sendt unna en mail og spurt om han fortsatt har den. Da er det bare å håpe. [Major nerd alert] Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt sliten av lesing og skriving, det hadde vært deilig å avspore med matte, men det er ikke noe vits i å fortsette uten kalkulatoren, dette kapittelet begynner med en liten innføring i hvordan man bruker nettopp den. Jaja. Hvis noen der ute har, eller hører om noen som har, en sånn kalkulator, så vet dere om en som trenger!

Og hvis noen sitter på en shitload med penger og ikke vet hva de skal bruke det til, så send meg en mail, så skal du få kontonummeret mitt!

So long!

3 kommentarer om “Oppdateringzzz

  1. Godt å lese at du fortsatt er en ivrig student;-)….keep up the good work!!! Klem

  2. Flink jente Camilla!! Artig å følge med på skolegangen din…og Tanya sin. Og ikke minst bloggen din..hehe.

  3. – og som vanlig koser jeg meg glugg ihjel med bloggen din:) tusen takk for at du vil dele dette med oss på en sånn morsom og undeholdende måte, Snuppa:)

Legg igjen en kommentar